روستای شهرستانک

در این سفر می‌خواهیم با شما همراه شویم و سری به روستای شهرستانک از جاهای دیدنی کرج بزنیم. روستایی بی‌اندازه تماشایی و دل‌انگیز که در هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد و دل از هر رهگذر و مسافری می‌برد. با ما همراه باشید تا از جاهای دیدنی روستای شهرتان برای‌تان بگوییم با امکانات و اقامت در شهرستانک آشنا شویم و گشتی در کوچه‌پس‌کوچه‌های رویایی این شهر بزنیم. ما را در این سفر همراهی کنید.

همه چیز درباره روستای شهرستانک

روستای شهرستانک، جایی در حوالی تهران در دل کوه های البرز جای گرفته است و در حاشیه جاده زیبای چالوس روزگار می‌گذراند. روستایی تاریخی که طبیعتی حیرت‌انگیز و تماشایی دارد و برای دوری از دغدغه‌ها و روزمرگی‌های زندگی شهری گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

روستایی با کوچه‌باغ‌هایی دل‌انگیز و آرامش‌بخش که یکی از بهترین تجربه‌های پیاده‌روی در طبیعت را برای‌تان رقم می‌زند. مردم اینجا امورات‌شان را از طریق کشت و زرع غلات، انواع میوه، گردو، پرورش زنبور عسل، لبنیات و دامداری می‌گذرانند و در هر فصل محصولات‌شان را به گردشگران می‌فروشند.

زیبایی های مسیر روستا

از هر جایی راهی روستای شهرستانک شوید، مسیرتان در انتهای کار به جاده خاطره‌انگیز و تماشایی چالوس می‌رسد. جاده‌ای که همه با زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن آشنا هستیم و نیازی به تعریف و تمجید ندارد. مسیر فرعی جاده چالوس به روستای شهرستانک هم بسیار زیبا و تماشایی است و در پاییز و بهار دیدنی‌تر هم می‌شود.

کاخ ناصری یا کاخ شهرستانک

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های روستای شهرستانک، کاخ ناصری است که به اسم کاخ شهرستانک هم شناخته می‌شود. کاخی که به دستور ناصرالدین شاه قاجار برای خودش و خانواده‌اش ساخته شد و بسیار مورد استقبال او قرار گرفت.

عمارتی ۸۰۰۰ متری با چشم‌اندازی به کوه‌های اطراف که یکی از تفریحگاه‌های محبوب ناصرالدین شاه محسوب می‌شد. او در ایام تابستان برای فرار از گرمای تهران راهی روستای شهرستانک و کاخ ناصری خود می‌شد و مراسم روز آشپزان را هم در این کاخ برگزار می‌کرد. کاخی که با وجود ثبت ملی شدن، در حال تخریب است و رسیدگی و توجه خاصی به آن نمی‌شود.

کتیبه شهرستانک:

در ضلع شرقی کاخ ناصری یک کتیبه بزرگ با ارتفاع ۴ متری وجود دارد که نوشته‌های روی آن به خوبی خوانده نمی‌شود اما داستانی در مورد آن بر سر زبان‌ها وجود دارد. اهالی روستا می‌گویند این سنگ از صخره نزدیک به کاخ ناصری جدا شده اما صدمه‌ای به بنا وارد نکرده است. اتفاقی که باعث شد ناصرالدین شاه دستور دهد داستان مربوط به این واقعا را روی این کتیبه یادداشت کنند.

رودخانه و آبشار شهرستانک

کاخ ناصری تنها دیدنی روستای شهرستانک نیست و زیبایی‌های طبیعی بسیاری در این روستا انتظار شما را می‌کشد. یکی از آن‌ها رودخانه و آبشار شهرستانک است که در نزدیکی کاخ ناصری قرار دارد. این رودخانه در کنار این عمارت جاری است و از چشمه‌ای به نام گله گیله سرچشمه می‌گیرد. آبی که از چشمه جاری می‌شود، در راه به شکل آبشاری کم ارتفاع در می‌آید و راهش را به سمت روستا ادامه می‌دهد. از باغ‌های میوه و زمین‌های کشاورزی رد می‌شود و به روستا روح می‌بخشد.

درخت اُرس

یکی از جذابیت‌های روستای شهرستانک درخت ارس است. درختانی با هویتی افسانه‌ای که بخشی جدا نشدنی از طبیعت روستا محسوب می‌شوند. یکی از این درختان به نام هورست ۲۸۰۰ سال سن دارد، ارتفاع آن به ۱۷ متر می‌رسد و عرض آن تقریبا ۱۴ متر است.

برای دیدن این درخت باید راه جنوب شرقی روستا را در پیش بگیرید و وارد یک مسیر خاکی شوید. بعد از ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به این درخت می‌رسید..