پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان اصفهان یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که در قسمت غربی این شهر قرار دارد. این پارک جنگلی، بازمانده‌ای از باغ‌های سرسبز و قدیمی اصفهان است که امروزه دیگر اثری از آن‌ها نیست. پارک ناژوان را به عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان پس از زاینده‌رود معرفی کرده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با جاهای دیدنی پارک ناژوان آشنا کنیم.

آشنایی با پارک جنگلی ناژوان اصفهان

از میان باغ‌های سرسبز و زیبای اصفهان، فقط تعداد اندکی از آن‌ها از ساخت‌وسازهای شهری جان سالم به در برده‌اند. پارک جنگلی ناژوان یکی از مناطق سرسبزی است که از گذشته‌های دور به برکت وجود زاینده‌رود پدید آمده و همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. نقشه پارک ناژوان اصفهان نشان می‌دهد که این پارک حدود ۱۲۰۰ هکتار مساحت دارد.

در بخش‌های مختلف این پارک جنگلی، تفریحات و امکانات گوناگونی برای گردشگران و مردم بومی اصفهان تعبیه شده است. مردم اصفهان، این پارک را به دلیل قرار داشتن بر سر راه بادهای جنوب غربی به سمت شمال شرقی و تصفیه هوای شهر از آلاینده‌های صنعتی، ریه‌ی اصفهان نام نهاده‌اند. در ادامه می‌توانید با امکانات و تفریحات این پارک آشنا شوید.

ساعت کار پارک ناژوان

ساعت کار پارک ناژوان ۲۴ ساعته بوده و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز که خواستید به این پارک بروید؛ اما برای استفاده از امکانات و تفریحات آن باید به محدودیت‌های زمانی توجه کنید.

ورودی پارک ناژوان

همچنین هزینه‌ ورودی پارک ناژوان در هر یک از بخش‌ها متفاوت است؛ اما به طور کلی هزینه‌ زیادی شامل حالتان نخواهد شد.

تله سیژ ناژوان:

تله سیژ ناژوان یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های اصفهان است که در پارک جنگلی ناژوان اصفهان قرار دارد. این تله سیژ حدود ۲۲ متر از سطح زمین ارتفاع داشته و ایستگاه اول آن در خیابان الفت و در نزدیکی باغ پرندگان است.

طول تله سیژ ناژوان ۱۹۲۰ متر و ظرفیت آن ۱۲۰ نفر است. سرعت این تله سیژ در هر ثانیه حدود ۳ الی ۵ متر است.

برای استفاده از تله سیژ باید بین ساعت ۱۰ الی ۱۹ به این بخش مراجعه کنید.

باغ پرندگان اصفهان

آب‌وهوای پارک جنگلی ناژوان اصفهان برای نگهداری از پرندگان و حیوانات بسیار مناسب است؛ به همین دلیل در قسمتی از این منطقه‌ جنگلی، انواع پرندگان با نژادهای گوناگون زندگی می‌کنند. باغ پرندگان ناژوان، علاوه بر این‌که دارای قسمت‌هایی برای نگهداری پرندگان است، بخش‌های آموزشی، علمی و تحقیقاتی نیز دارد. برخی از این بخش‌ها عبارت‌اند از:

واحد تکثیر

واحد تغذیه

واحد دامپزشکی

واحد قرنطینه

واحد تاکسیدرمی

شما می‌توانید در تمامی روزهای هفته از باغ پرندگان پارک جنگلی ناژوان اصفهان دیدن کنید. برای بازدید از این باغ، کافی است وقتی وارد پارک جنگلی می‌شوید، وارد خیابان الفت شده و پیش بروید تا به باغ پرندگان برسید.

ساعات بازدید از این باغ در نیمه‌ی اول سال از ساعت ۹ الی ۱۹ و در نیمه‌ی دوم سال از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ است.

دهکده زیبا هلودشت گیلان

هلودشت گیلان

هلودشت گیلان هلودشت، جواهری پنهان در دل جنگل‌های سرسبز گیلان، مکانی است که زیبایی‌های بکر و ناشناخته‌اش، هر...

ادامه مطلب